Mobile Applications for Learning with Children with Autism Spectrum Disorder Based on Augmented Reality: A Brief Bibliometric Analysis

Aplicaciones móviles para el aprendizaje con niños con trastorno del espectro autista basadas en realidad aumentada: un breve análisis bibliométrico

Authors

  • Meyluz Paico-Campos Universidad de Ciencias y Humanidades. Lima, Perú.
  • Claudia Marrujo-Ingunza Universidad de Ciencias y Humanidades. Lima, Perú.
  • Sebastian Ramos-Cosi Universidad de Ciencias y Humanidades. Lima, Perú.

Abstract

Research on augmented reality-based mobile applications has established itself as a key component for educational and therapeutic innovation in children with Autism Spectrum Disorder (ASD). However, it is important to note that many studies present methodological limitations, such as small sample sizes, heterogeneity in interventions, and technological barriers that hinder their large-scale implementation.  

Author Biographies

Meyluz Paico-Campos, Universidad de Ciencias y Humanidades. Lima, Perú.

Ingeniera de Sistemas e Informática con Maestría en Tecnología Educativa. Faculty of Science and Engineering, Universidad de Ciencias y Humanidades. Lima, Perú.

Claudia Marrujo-Ingunza, Universidad de Ciencias y Humanidades. Lima, Perú.

Estudiante de Ingeniería de Sistemas e Informática. Faculty of Science and Engineering, Universidad de Ciencias y Humanidades. Lima, Perú.

Sebastian Ramos-Cosi, Universidad de Ciencias y Humanidades. Lima, Perú.

Ingeniero Electrónico con Maestría en Tecnología Educativa. Faculty of Science and Engineering, Universidad de Ciencias y Humanidades. Lima, Perú.

Published

2025-12-15

How to Cite

Paico-Campos, M., Marrujo-Ingunza, C., & Ramos-Cosi, S. (2025). Mobile Applications for Learning with Children with Autism Spectrum Disorder Based on Augmented Reality: A Brief Bibliometric Analysis: Aplicaciones móviles para el aprendizaje con niños con trastorno del espectro autista basadas en realidad aumentada: un breve análisis bibliométrico. Peruvian Journal of Health Care and Global Health, 9(3). Retrieved from http://revista.uch.edu.pe/index.php/hgh/article/view/364

Issue

Section

Letters to the editor